Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
hye dear comels,
alang-alang stalking tu..
tinggallah jejak kat sini tau..
nanti senang anis nak
trace and follow u all balik :)

IC baru!

assalamualaikum! hye all..

okay, citernya macam ni, semalam aku pergi buat IC baru kat Pejabat Pendaftaran Putrajaya.. nasib baik skang ni weekend pun they all ni beroperasi jugak.. cuma sabtu ahad bukak pukul 9am sampai 2pm.. tapi okayla.. kalau nak tunggu weekday memang tak dapat la aku ngan cinta ati nak pergi buat IC baru..

dah sampai tuh, ambik no giliran then tunggu dipanggil.. bayar RM10.00.. lepas tu isi form kalau nak tukar alamat.. aku ngan cinta ati buat IC baru ni memang sebab nak tukar alamat.. senang esok2 nak daftar kahwin.. sebab alamat lama aku kat taiping and die pulak kat penang.. hehehe..

dah siap isi form tunggu amek gambar baru.. hahaha pulun aku duk praktis senyum.. nak make sure muka tak macam nak ambik exam dalam IC baru tuh nanti.. hehehehe.. sekejap je buat semua tu.. yang lama nak menunggu no giliran anda dipanggil je la.. huhuhu.. biasala tuh kan? huhuhu

sebelum, balik tu aku ada tanya encik tu.. boleh tak kalau nak ambilkan IC bagi pihak orang lain.. dia cakap boleh.. kalau selain daripada ibu bapa, kena buat surat pengesahanla.. bagi kebenaran kat wakil untuk ambil IC kat kita.. contoh surat ade kat kaunter, boleh ambil bawak balik

harini, tengahari tadi aku pun pergila JPN ambil IC baru tuh.. sebelum ambil tuh aku dah SMS nak tau status mykad we all tuh..
cek status mykad

dah cek and comfirm dah boleh ambik aku pun terus g JPN.. sampai tuh macam biasa, ambil no giliran dulu.. jangan lupa resit yang dia bagi masa buat mykad, then lampirkan sekali surat kebenaran bagi pihak untuk ambil IC tuh..
tak lama pun tunggu, sekejap je..cuma masa nak ambil IC si cinta ati tuh, kena isi form pihak ke 3.. tu je.. lepas tu setel! boleh balik umah.. hehehe

ni la IC baru we all :)

No comments: