Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
hye dear comels,
alang-alang stalking tu..
tinggallah jejak kat sini tau..
nanti senang anis nak
trace and follow u all balik :)

collagen! collagen! collagen!

assalamualaikum!

ngeh2.. memorning sabtu neh..(erkk, actually dah tengahari) tetiba jer aku terasa nak bercerita pasal COLLAGEN and produk2 supplement kecantikan .. muahaha...

ini cerita bukan dirembat dari pakcik google okeh! ini review dari hasil penggunaan aku sendiri.. walaweyhhh! hahaha


1. Beautskin Essence
haaa.. yang ni sure ramai orang tau, produkdari SNE yang si Adira AF pakai sampai jadi putih gebu tu kan? aku consume gak BE ni.. tapi untuk sebulan je la.. nak tau kenapa?
mahal weyh! 60 soft gel capsule for RM200 (member price,a'ah aku registered member SNE..haha)
disarankan makan 4 bijik sehari.. 2pagi & 2 malam.. tapi sebab nak jimat aku just ambik 2bijik sehari.. hohoho.. lepas tu.. kalau nak kesan die cepat.. kena consume sekali dengan SNE.. SNE ni 60 capsule RM180 (member price)..

BE RM200 + SNE RM180 untuk setiap bulan.. tak berapa nak mampu sangat la.. tu pun kalau ambik 2bijik sehari.. cukupla untuk sebulan. kalau 4bijik sehari? hahaha... tak bershopping mana la aku jawabnye.. habis untuk supplement je! 

KESAN : sebulan aku consume tak berapa nak nampak sangat pun perubahan.. lagipun aku just consume BE je.. SNE tak pun.. so.. aku just stop je.. bagi mama aku je makan.. hehehe


2. Fellina PMCVC (Pure Marine Collagen Vitamin C)


ngeh2.. yang ni pun sure ramai yang tau kan? bombastic kau, tengah letup2.. hehehe.. lepas stop BE, aku pun start consume PMCVC ni.. price die aku dapat RM80 utk 30cap.. aku tau ade yang jual lagi murah.. tapi sebab aku kenal sis dealer ni.. so tak kesahla kan? murah2 japg takut kena tiruan punya pulak.. hehe
disarankan ambik 2bijik sehari.. 1pagi 1 malam.. tapi cam biase la, aku ni kedekut.. haha.. so aku just ambik 1bijik je sehari.. 

KESAN : kesan die aku puas hati :) sebab tak sampai sebulan, aku perasan kulit makin cerah and jerawat pun dah tak berapa nak tumbuh sangat! wewittt! hehehe


3. Pure Marine Raw Seaweed Collagen


yang ni mungkin dah ramai yang tahu.. and mungkin ramai yang belum tahu.. entahla.. ok, seaweed ni.. aku satu family makan.. we all consume yang gred A je.. yang kaler kuning ni.. gred AAA yang kaler purple tuh tak try pulak.. sebab yang kaler purple tuh bau hanyir die sangat kuat.. (bagi aku la).. satu paket RM25 je.. ade yang jual RM30..

almost sebulan jugakla we all satu family duk amalkan seaweed ni.. 
memang agak leceh sikit, nak basuh, nak rendam semalaman then baru rebus sampai hancur.. letak dalam peti ais.. baru jadi cam agar and boleh dimakan begitu saja! hehehe

setiap pagi ambil 2-3 sudu besar.. then malam ambil lagi sekali sebelum tidur.. lagi cepat kalau consume sekali dengan Vitamin C.. see there? so tak sia2 la i consume Fellina PMCVC.. amek PMCVC, then terus makan seaweed collagen nih.. so kesan die lagi cepat nak dibandingkan dengan ambik seaweed ni shj without any VitC.. ini tips aku la :)

KESAN : malas nak cakap banyak, sebab kesan die sampai orang lain tegur.. "eh, kulit ko nampak lain macam skang ni.. gebu and smooth!" so? lu pk la sdri okeh! hehehe


4. Glutathione Collagen Soap


okay darl.. last product! GC Soap.. ngeh2.. ini sabun ade kandungan glutathione and collagen! 
GLUTATHIONE, semakin mendapat nama and tempat dalam kosmetik2 harini aku tengok.. zaman kejatuhan collagen dah kot? hehehe.. taklah.. saje aku je buat andaian..

sabun cuci muka, nak guna satu badan pon boleh cam aku duk guna skang ni.. cuci muka 3x sehari.. lagi kerap pon ikut suka la.. kalau kulit u all jenis tak kering takpela.. hehehe.. buihkan sabun tu kat tangan and then cuci jela cam biasa.. biarkan kering 1-2minit.. then bilas :)

KESAN : superb! awesome! tu je aku boleh cakap... sebab belum sampai 2minggu.. SEMUA JERAWAT aku kecut beb! yang baru nak tumbuh tak jadi nak tumbuh.. jerawat kat badan pun sama.. suke sangat2.. skang yang tinggal parut2 jerawat je la.. tapi day to day aku duk tengok parut tu makin pudar.. mungkin kesan die lagi cepat sebab aku consume PMCVC dengan Seaweed kot.. hasilnya sume kawan tempat kerja duk tanya.. aku pakai ape kat muke.. sebab they all tegur nampak smooth sangat2.. paling best, krim foundation and bedak.. dah seminggu aku tak sentuh tau! Naked face je skang ni kalau pergi kerja.. best kan? kulit seriously rasa lembut.. bukan perasan sendiri or riak.. tapi kawan2 pun tegur.. hehehe.. syukur alhamdulillah.. suke sangat.. bakal B2B kena la usaha untuk tambah seri kan? hehehe

okayla darls! thats all.. hehe.. daaaa

2 comments:

reyna said... reply to comment

ye ke kak ,,,wah bagus la share product bagus2 mcm nie,,,yg felinna tu teringin nak try tapi jenis susah nak telan ubat payah,,,sne mahal ,,,sya nak try kolegen soft la,,hee

anis suryanie said... reply to comment

kolegen soft? y mana satu tu dik? hehe.. tp y fellina punya ok la.. murah pun murah.. hehehe